úterý 22. března 2016

Change your life + TIPS

Taky znáte to, když začnete najednou s více věcmi a málokdy dokončíte opravdu každou z nich? Tyjo, ani nevím, jestli bych vůbec spočítala dny, kdy jsem si řekla "JO, teď budu krásná, budu se o sebe maximálně starat, cvičit, jíst zdravě a chovat se jinak." To jsem si myslela, že to všechno stačí k tomu, abych byla šťastná, omyl. Je to přesně naopak. Nejdříve by se měl člověk naučit dívat se na sebe jako na krásnou bytost, učit se žít se svým vzhledem, svou povahou a být absolutně šťastný tak, jak se narodil. Jak už jsem psala v některém z předchozích článků, mnoho štěstí a vlastně i sebevědomí nám ubírají lidé, kteří v našem životě snad ani nemají být a strašně mrzí, když se jedním z nich stane někdo blízký. V takovém případě jsem se od těchto lidí snažila odprostit nebo si s nimi promluvit a najít společnou cestu. Zní to možná zvláštně, ale opravdu jsem touto změnou ke svému šťastnému životu o trochu blíže. Samozřejmě, věřím, že po maturitě už bude všechno jiné, bude to v pohodě a já si užiju to chvilkové období bez stresu než nastoupím na výšku. Teď jsem si ale dala takovej cíl, kterýho se chci držet a cítím, že mi dopomůže k celkově kvalitnějšímu životu. O této zásadní změně v mém životě jsem se s Vámi chtěla podělit ze dvou důvodů. Za 1. Nechci na to být sama. A za 2. To, že jsem Vám sem o tom napsala nebo spíše napíšu, pro mě bude velkou motivací v tom, abych Vám své výsledky ukázala a jen tak se na to nevykašlala.


Už delší dobu jsem se odhodlávala ke změně svého životního stylu, protože ten, ve kterém teď žiju, mi vůbec, vůbec, vůbec nevyhovuje. Není to snadné se školou skloubit cvičení a pravidelná strava a prakticky tohle byla vždycky moje velká výmluva. Tentokrát jsem si ale řekla, že to ZVLÁDNU. Nechci to dělat proto, abych vypadala líp, měla nádherné tělo i když to je přeci velká odměna. Dělám to proto, že mám teď jen jedno tělo, se kterým budu až do konce svýho života a chci mu dát to nejlepší, co jen můžu. 


Nevěděla jsem si už rady, protože jsem se svou změnou opakovaně začínala a končila ze svý slabý vůle. Nevěřila jsem tomu, že to zvládnu, nechtělo se mi své tělo každý den aspoň půl hodinky trápit nad posilováním a v poslední řadě jsem prostě to sladké musela mít! Vím, začátky jsou nejhorší a můžu Vám prozradit, že k této změně mě dokopaly tři osoby. Řekla jsem si, že pokud to zvládly ony, zvládnu to i já. Začalo to Domčou, která je pro mě strašně krásná ženská a odvážná ženská, pokračovalo přes Péťu, u níž jsem se dozvěděla více o zdravém životním stylu a poslední tečku tomu dala překrásná Simonka, které instagram musí být absolutní motivací pro úplně každého. Promluvila jsem si o tom i se svou maminkou, která byla tak hodná a souhlasila, že mi bude nakupovat zdravé potraviny, radit mi s recepty a podobně, za což jsem hrozně moc ráda a vím, že v ní mám oporu.


Můj obrovský problém je ten, že nejím zeleninu, ale o tom jsem se Vám už zmiňovala. Udělala jsem si takový menší denní plán, ve kterém jsem si naordinovala jídlo 5x denně po menších porcích s tím, že snídaně bude převážně sladká a budu ji brát jako největší jídlo dne. Dále bych chtěla dopoledne zařadit i nějaké ovoce, kterého se vždycky celkem nasytím a nebudu mít problém s tím, že se ke mě ve škole dostaví to hnusné kručení v břiše. Protože i to byl důvod toho, že jsem vždycky přišla domů podrážděná a musela sníst všecko, na co jsem přišla! Na oběd budu určitě volit více masa a slíbila jsem, že do jídelníčku zkusím zapojit i zeleninu nebo ji aspoň vyzkouším. Pro mě vždycky nepostradatelná složka stravy byla vejce a mléko, které potřebuju a rozhodla jsem se jim nevyhýbat. Někdo hold miluje čokoládu, ale já si potrpím na tomhle. 


Rozvrhla jsem si také týdenní cvičení. Chtěla bych cvičit zatím jen 4x týdně, protože na to nejsem vůbec zvyklá a chci začít tak nějak zlehka. Rozhodla jsem se zapojit jak kardio, tak posilování. Určitě své tělo budu ze začátku zkoušet jen doma, co vydrží, na co si zvykne a podobně. Později bych chtěla navštěvovat i fitko, ale to asi až po stěhování do Ostravy. Určitě mi můžete do komentářů poslat nějaké užitečné články ke cvičení nebo stravování! Budu moc ráda.


Nakonec bych se s Vámi chtěla podělit o moje nynější zkušenosti s různými doplňky stravy, zdravými sladkostmi a podobně. Vše najdete různě po internetu, ale já nakupuji na Parfums a někdy i ve zdravé výživě. Moc jsem si oblíbila chia semínka, které si dávám na snídani do jogurtu nebo nechám nabobtnat ve vodě, kterou pravidelně každé ráno piju. Doporučují se požívat denně pouze dvě lžičky, protože semínka absorbují spoustu vody a může dojít k zavodnění a podobně. Dále můžu moc doporučit kustovnici čínskou, která je zdrojem mnoha vitamínů, minerálů a podporuje imunitní systém. Přidávám ji taktéž do jogurtu a je výborná. Už dávno jsem si oblíbila Aloe Vera šťávy, nápoje a podobně. Jsou zdravé a chutnají skvěle. Vždycky mám po nich spoustu energie a cítím se moc fajn. Přiznám se, že jsem ještě moc nezkoušela různé sirupy a podobně, na doslazení používám hlavně med. Co se týče sladkostí, můžu určo doporučit Raw tyčinky od LifeFood a taktéž jejich vysoceprocentní čokolády jsou absolutně výborné. Nevím, asi jim vykoupím celý eshop, jak potřebuju všechno odzkoušet! :D 
Určitě mi pište Vaše názory a podobně. Na tohle téma si vždycky ráda počtu! 

V.

4 komentáře:

  1. Moc ti držím palce, ať zvládneš vše dodržovat, protože je neskutečné, jak moc se v tomhle v tobě vidím :) Už jsem ti to psala k tomu minulému článku, ale jak s tím opakovaným začínáním, slabou vůlí nebo tím, že nejím zeleninu, mám to úplně stejně a pořád jsem v tom mrtvém bodě, kdy hrozně chci se sebou něco udělat a na druhou stranu se k tomu pořád nemůžu dokopat. Každopádně jsem také rozhodnuta konečně opravdu začít a doufám, že to zvládnu. Na ty doplňky stravy a zdravé mlsání určitě kouknu a abych nezapomněla, pro mě obrázky vysportovaných slečen nikdy nebyly dostatečnou inspirací, abych konečně došla k tomu, že začnu něco dělat, ale není to zase tak dlouho, co sleduji vlogy od Paťky a Roberta (na YT jako Patty Robert World) a to jsou neskutečně inspirativní, milí a pozitivní lidi, že je to pro mě neskutečný a myslím, že jejich přístup k životu je tak nádherný, že to musí nakopnout úplně každého :) Sice jsem trochu introvert a navazování nových kontaktů není mojí nejsilnější stránkou, ale kdybys měla zájem, můžeme si napsat i "soukromě" na FB nebo někde, protože jsem fakt ráda, že jsem narazila na někoho, kdo to má v tomhle ohledu tak podobně :) Každopádně držím palce nám oběma, mě to dneska dodalo zase energii a chuť začít (kromě toho zrovna začíná jaro, co nás jenom podpoří) a hned jdu mrknout na to zdravé jídlo :) Měj se krásně! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, že například Domča, kterou jsem zmiňovala v článku, energií a optimismem úplně srší a její články se čtou opravdu krásně :) Taky nejsem moc společenský člověk, co se nového seznamování týče, ale byla bych moc ráda! Jsi mi strašně sympatická :) Tak kdybys chtěla, můžeš mi napsat na email: veronica.a.3333@gmail.com a třeba si napíšeme své soukromé FB :) Děkuju za krásný a pozitivní komentář! Měj se ♥

      Vymazat
  2. Trápení kolem snahy o lepší zdravý styl znám. I já mám problém se cvičením, ke kterému kolikrát fakt nemám motivaci. Dále mám problém smířit se s tím že bych třeba nějaké oblíbené jídlo musela vyřadit z jídelníčku. Mám ráda sladkosti což bývá největší závislost ale i ty jsem víceméně něco vyřadila. Čeho se ale nemohu zbavit, mám ráda mléčné věci (sýry, jogurty, mléko) jenže mi chutnají právě ty tučné a nízkotučné ml. potraviny mi nechutnají. Cvičení je pro mne velký boj ale snažím se více chodit pěšky a na kole místo busem jezdím do práce. Je pravda že se ale cítím lépe než dřív. Se zeleninou či ovocem problém nemám ale jsem líná si ji koupit, resp. jsem si vždy koupila nějakou blbost než abych si koupila pomeranč nebo papriku která by mi daleko více prospěla než Schwarzwaldská šunka nebo tučný jogurtek. Výše zmíněné potraviny jako kustovnice, chia i lněná semínka mám moc ráda a Aloe vera drinky miluji i když nejsou zrovna nejlevnější. CO se mi osvědčilo proti hladu jsou takové ty Nutridrinky (z lékárny) nebo sojové "mlíčka", to člověka opravdu zasytí a přitom to dodá tělu daleko více než chleba se salámem. Hlavně hodně štěstí a držím ti palce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle dlouhý komentáře se čtou opravdu skvěle! :) Taky mám problém, vyřadit ze svého jídelníčku ty oblíbenosti, ale myslím, že tohle je zrovna problém nás všech. Každopádně si myslím, že jednou za čas se zhřešit může :) Děkuju za skvělý komentář! Měj se hezky :)

      Vymazat